sâmbătă, 14 ianuarie 2017

SFATURI DUHOVNICEȘTI de Preot Sorin Croitoru

Ai păcătuit? Nu-ţi cer nimic altceva decât aceasta: intră în biserică şi spune-I cu pocăinţă lui Dumnezeu: "Am păcătuit". citat din Sfântul Ioan Gură de Aur


Te văd amărât mereu:
Capul jos, fruntea-'ncruntată,
Supărat pe lumea toată..
Știu că nu mai poți de greu
Și că viața-i blestemată,
Știu că nimănui nu-i pasă
De necazurile tale,
Lumea este nemiloasă,
Oamenii par animale..
Ca și lupii se adună
Și îți dau în jur târcoale,
Ca și corbii în furtună,
Așteptând să cazi pe cale..
Fiecare,- o bucățică
Vrea să-ți rupă din pâinică.
Când ai tu, toți vor să-ți ia,
Când nu ai.. cine să-ți dea?..
Știu că ești sătul de viață
Și te simți singur pe lume,
Oamenii, CÂND AU NEVOIE
Și-amintesc de al tău nume.
Știu că cerul ți se pare
Mohorât, chiar de-i senin..
Crește iarba pe cărare
Între tine și vecin!
Viața ta e prețioasă
DOAR CÂND AI DE OFERIT,
În rest, nimănui nu-i pasă
De trăiești sau de-ai murit..
Ești satul de falsitatea
Așa-zișilor amici
Care știu să îți zâmbească
DOAR CÂND VOR SĂ ÎI RIDICI..
Ești sătul de lumea asta
Care pune preț pe țoale.
În afară bogăție,
Înăuntru.. inimi goale!
Ai vrea să te-ascunzi de oameni
Pe o insulă pustie,
Să privești noaptea la stele,
Îmbătat de bucurie.
Mai degrabă să fii singur
Decât supărat mereu!
(Cunosc bine sentimentul,
Cândva l-am gustat și eu!)
Dar acum, deși de sfaturi
Ai ajuns să-ți fie greață,
Tu ascultă-l pe părinte,
Că de bine te învață!
Fiule, la disperare
Ajunsesem, da, și eu,
Până când, o zi cu soare
Mi L-a dat pe Dumnezeu.
Într-o zi, de plictiseală,
Când eram singur acasă,
Am luat Sfânta Scriptură
Ce stătea pe-un colț de masă.
(Biblie îngălbenită,
O aveam de la bunici),
Am deschis-o cu sfială:
"Ce taine se-ascund aici"?
Eu despre Adam și Eva,
Avraam, David cel drept,
Samson, Iosua, Ilie,
Solomon cel înțelept,
Auzisem la bunicul.
(Tare povestea frumos!),
Însă nu știam nimica
Despre Iisus Hristos!
Îl văzusem în icoane,
Doar păgân eu nu eram!
Știam doar că El e "Domnul",
Altceva.. nu mai știam.
Este drept că Domnul nostru
Din icoane ne vorbește,
Dar Îi înțelege glasul
Cel ce Biblia citește!
Așadar, priveam cu frică
Acea Carte minunată,
Nici prea mare, dar nici mică,
Ce uimește lumea toată.
Mi-am făcut apoi curajul
Să încep ca să citesc.
Cum a fost acea citire,
Nici nu pot să-ți povestesc!
Se deschise-atunci o lume
Colorată, minunată..
Sorbeam fiecare filă
Și o mai citeam o dată!
Când citești Sfânta Scriptură,
(Ai credință, dragul meu!)
Tainic îți vorbește-'n suflet
Însuși Bunul Dumnezeu..
Să te mint, n-aș pierde timpul,
Mie-așa mi s-a-'ntâmplat!
De atunci, întreaga viață
Minunat mi s-a schimbat..
Am descoperit că lumea
Nu-i așa cum credeam eu,
Ci-i făcută și-i ținută
De al nostru Dumnezeu.
Nu suntem singuri pe lume,
Nu suntem ai nimănui,
Ci suntem iubiți de Domnul,
Căci noi toți suntem ai Lui!
Nu suntem fii de maimuțe,
Animale-evoluate,
Ci ne-așteaptă viața -'n Ceruri,
În dumnezeiești palate!
Nici o clipă să nu credem
Că nu valorăm doi bani:
Pentru noi lăsă și Cerul
Fiul Celui Vechi de ani!
Niciodată-'n fața lumii
N-o să plec eu capul meu,
Căci de cred în Domnul nostru,
Eu sunt fiu de Dumnezeu!
N-o să las nicicând bogatul
Demnitatea să-mi răpească ,
Căci în Ceruri mă așteaptă
Slava cea dumnezeiască!
Lumea-i rea, s-o fac eu bună,
Să devin eu o lumină,
Să îi fiu soare și lună
Prin trăirea mea creștină!
Ca văzându-mă păgânii,
Admirându-mi viața toată,
Umiliți, să recunoască:
"Asta-i calea-adevărată"!
Nu cu vorbe, ci cu fapte
Se cuvine să vorbesc.
Doar prin viață milostivă
Pe Hristos mărturisesc!
Dacă vreau în viața asta
Raiul, mi-l va da Hristos.
Trebuie ca în credință
Să trăiesc cât mai frumos..
Să nu judec răutatea
Celui fără Dumnezeu,
Ci să-l îmblânzesc pe dânsul
Prin comportamentul meu!
Căci din judecată aspră,
Omul nu are folos,
Dar cu multa bunătate
Îl va-'ndupleca Hristos!
Dacă știi că răutatea
Vine de la duhul rău,
Plângi la Domnul toată ziua
Și pentru fratele tău!
Dacă Domnul Și i-ar strânge
La un loc pe toți ai Săi,
Oare cum s-ar mai salva
Cei necredincioși și răi?..
Tu ai misiune mare,
Dacă ești al lui Iisus:
Să încerci s-ajuți pe alții
Ca să ia viața de Sus.
Deci acum, în încheiere,
Îți scriu, frate amărât:
Bea de la Izvorul Vieții
Când ți-e cerul mohorât.
Du-te și te luminează
De a Domnului lumină,
Vei avea cerească slavă
Prin credința cea creștină.
amin

de Preot Sorin Croitoru

Arhivă blog

"Celui sarac ii lipsesc multe,celui lacom ii lipsesc toate."(Seneca)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Postări populare

CITATUL ZILEI

PSALTIREA